Ledige stillinger
Tak for din interesse.
Hvordan du søger evt. ledige stillinger, praktik og uopfordrede ansøgninger kan ses nedenfor.
Uopfordret/praktik
ARKEN modtager kun uopfordrede ansøgninger til praktik og jobs på disse e-mails:
Uopfordrede ansøgninger modtages på uopfordret@arken.dk
Uopfordrede praktikforespørgsler modtages på praktik@arken.dk
Bemærk venligst: Ansøgninger og forespørgsler sendt til andre e-mails bliver ikke læst.
Er du vores nye engagerede og erfarne HR-partner? Vi er på udkig efter en person med stor erfaring på HR-området, der har lyst til at være vores strategiske rådgiver. Du får en central position på en stærk kulturinstitution med et højt ambitionsniveau på kunsten og publikums vegne. For at lykkes er det afgørende for os at sikre et godt arbejdsmiljø og trivsel og en kontinuerlig udvikling af kompetencer og organisation, der støtter op om de kunstfaglige ambitioner. Her kommer du til at spille en central rolle.
Om stillingen
Som HR-partner er du den strategiske rådgiver og sparringspartner for den øverste ledelse på ARKEN på HR-området. Du rådgiver ledelse og medarbejdere i konkrete HR-sager. Du understøtter både operationelle og strategiske HR-opgaver, herunder rekruttering, udvikling, medarbejdertrivsel, performance management og organisationsudvikling. Og du spiller en nøglerolle i at sikre, at HR-tiltag er i overensstemmelse med ARKENs overordnede mål og kultur.
Dine primære ansvarsområder vil være
- Rådgivning til organisation og ledelse
- HR-administration og jura
- Arbejdsmiljø og trivsel
- Organisationsudvikling
- Rekruttering og onboarding
- Medarbejderudvikling
- Samarbejde med Dansk Erhverv og andre samarbejdspartnere
Vi forestiller os, at
- Du har en bred erfaring med HR-området gennem flere år. Du har måske selv ledet eller været tæt på ledelsen af HR-området på dine tidligere arbejdspladser, og du kender vilkår og regler på det private arbejdsmarked, som ARKEN er en del af som en selvejende, privat kulturinstitution.
- Du er klar til at være organisationens nærmeste rådgiver, også i spørgsmål om overenskomster, ansættelsesretlige spørgsmål og lignende.
- Du er empatisk og lyttende med en stærk forståelse for både ledelsens og medarbejdernes perspektiver.
- Du er proaktiv og handlekraftig og evner at skabe et tillidsfuldt rum om den fortrolige sparringssituation.
- Du er struktureret og analytisk med fokus på at levere løsninger, der understøtter forretningen.
- Du kan arbejde strategisk med HR således at indsatserne understøtter organisationens målsætninger.
- Du har erfaring med arbejdsmiljøarbejde og har lyst til at arbejde aktivt og udviklende med både arbejdsmiljø og organisationsudvikling.
Fordele ved at være en del af ARKEN
En spændende og alsidig hverdag på et museum med fokus på kultur og kvalitet og med rig mulighed for at tage ansvar for at udvikle vores organisation på HR-området i bred forstand.
Vi tilbyder et dynamisk arbejdsmiljø, hvor innovation, samarbejde og udvikling står i centrum.
Du vil få en spændende arbejdsplads, hvor tværfagligt samarbejde gør det muligt at opnå succes. Vi kommer med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, erfaringer og anciennitet, og vi arbejder tæt sammen om opgaverne. Der er en stor grad af fællesskabsfølelse og et godt sammenhold på tværs af faglighederne. Selvom vi har travlt, er stemningen altid god mellem os med en uformel omgangstone.
Vi tilbyder fleksibilitet og har stor fokus på trivsel og balancen mellem arbejdsliv og fritid. Du vil blive en del af en farverig arbejdskultur med muligheder for professionel udvikling og vækst og en særlig mulighed for at gøre en forskel i en organisation, der spiller en central rolle i kulturlivet.
Vi ser frem til at byde dig velkommen i vores team!
Vi tilbyder en fuldtidsstilling, hvor du får selvstændigt ansvar for HR-området med reference til Økonomi- og administrationschefen.
Du kan læse stillings- og funktionsbeskrivelsen her.
Lyder denne stilling som noget for dig, så send din ansøgning og CV senest d. 17/11 2024. Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.
Vil du gerne vide lidt mere, er du velkommen til at kontakte vores administrations- og økonomichef Arne Bjerre Hårbo på 51 67 02 18.
Vi holder 1. samtaler fredag den 22. november og 2. samtaler den 25. november.
Vi glæder os til at høre fra dig!
Er du en erfaren, struktureret og løsningsorienteret person, der trives med at have mange opgaver i gang samtidig uden at miste overblikket? Har du uddannelse og en baggrund fra kunstverdenen, og er du vant til at arbejde selvstændigt med struktur, koordinering og planlægning? Så er du måske den samlings- og udstillingskoordinator, vi søger til at varetage en ny rolle i vores team.
Bliv en del af ARKEN og bidrag til at skabe uforglemmelige kunstoplevelser for vores gæster. ARKEN Museum for Samtidskunst er et museum med lokal forankring, national betydning og internationalt udsyn. Vi viser 5-7 udstillinger om året og har en fast samling af dansk og international samtidskunst fra 1990 og frem til i dag.
Som samlings- og udstillingskoordinator bliver du en nøgleperson, der sikrer, at det administrative arbejde med museets samling udvikles og vedligeholdes, og at de logistiske dele af udstillingsarbejdet forløber gnidningsfrit og effektivt. Du arbejder tæt sammen med museets tre kuratorer og bistår i realiseringen af museets udstillinger og projekter.
Stillingen kræver, at du er selvstændig, handlekraftig og proaktiv i din tilgang til arbejdsopgaverne, og at du har en naturlig evne til at prioritere og skabe struktur i komplekse processer.
Som samlings- og udstillingskoordinator forventer vi, at du:
- trives med og bidrager til effektiv projektkoordinering i kunstfaglig afdeling og på museet generelt.
- arbejder struktureret og systematisk men også kan håndtere komplekse projektforløb, hvor det uforudsete kan opstå og skal løses.
- tager ansvar for vedligeholdelse af museets samlingsdatabase samt løbende administrative opgaver som ophavsret m.m.
- udarbejder låneaftaler og samarbejdskontrakter samt administrerer kunstværker med stor opmærksomhed på detaljer.
- deltager aktivt i projektteams og bidrager til, at udstillingsprocesser leveres inden for deadlines og med høj kvalitet.
- koordinerer kunsttransporter og sikrer, at told- og forsikringsregler overholdes.
- vedligeholder og opdaterer de kunstfaglige sektioner på museets hjemmeside.
- har tæft for redaktionelle opgaver og samarbejder med kuratorerne om større tryksager som f.eks. kataloger.
- organiserer rejser og ophold for kunstnere og samarbejdspartnere, så alle praktiske forhold er på plads.
- bidrager til det gode arbejdsmiljø og kollegiale samarbejde.
Vi søger dig, der:
- Har en relevant kunstfaglig uddannelse fra en videregående uddannelsesinstitution.
- Har mindst et par års erfaring i en lignende stilling på en kunstinstitution.
- Trives med at have ansvar for komplekse opgaver og nyder at få tingene til at ske bag kulisserne.
- Arbejder systematisk, er detaljeorienteret og har en stærk evne til at strukturere mange sideløbende opgaver.
- Har en rolig og professionel tilgang til både lange og korte deadlines.
- Har stærke samarbejdsevner og trives med at være bindeleddet mellem forskellige faggrupper.
- Har gode sproglige kompetencer i både dansk og engelsk, skriftligt som mundtligt.
- Er en erfaren bruger af værktøjer som Excel og InDesign, og har eventuelt erfaring med databaser til kunstregistrering.
Du vil blive en del af en spændende arbejdsplads, hvor tværfagligt samarbejde muliggør succes og høj kvalitet. Vi bringer forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, erfaringer og anciennitet sammen og arbejder tæt sammen om opgaverne. Der er en stor grad af fællesskabsfølelse og et godt sammenhold på tværs af faglighederne. Selvom vi har travlt, er stemningen god og omgangstonen uformel. Vi tilbyder fleksibilitet og har fokus på trivsel og balance mellem arbejdsliv og fritid. Du vil blive en del af en arbejdskultur med mulighed for professionel udvikling og for at gøre en forskel i en organisation, der spiller en central rolle i kulturlivet.
Er du interesseret?
Stillingen er på 30 timer ugentligt i gennemsnit. Det er nødvendigt, at du i perioder kan være fleksibel i forhold til dine arbejdstider, ikke mindst op til udstillingsåbninger. Du refererer til ARKENs seniorkurator og samlingschef.
Vil du gerne vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte seniorkurator og samlingschef Dorthe Juul Rugaard på dorthe.rugaard@arken.dk eller 40 85 22 10.
Hvis du er klar til at bringe din erfaring og handlekraft i spil og tage ansvar for at understøtte museets udstillingsprojekter og samarbejdspartnere, så glæder vi os at modtage din ansøgning og dit CV senest d. 11. november 2024.
Samtaler forventes afholdt d. 18. november 2024.
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.