Group Therapy – Ny samtidskunst

> Download pressekit

ARKEN erhverver værker fra 12 kunstnere med tilknytning til den danske kunstscene: Nina Beier & Bob Kil, Louka Anargyros, BURN OUT (Henrik Plenge og Jes Brinch), Ismar Čirkinagić, Simone Aaberg Kærn, Peter Land, Rasmus Myrup, Tabita Rezaire, Apolonia Sokol, Jakob Kudsk Steensen og SUPERFLEX.

Vi vil gerne udvide repræsentationen af kunstnere i samlingen, så dybden af værker skabt i årene 1990-2010 bliver styrket fx med Simone Aaberg Kerns værk Open Sky (2002-2007/2024) og BURN OUTs Brændt Børnehave (1994),” fortæller direktør Marie Nipper.

Det er også en del af ARKENs strategi at følge udvalgte kunstnere, så flere facetter af deres kunstneriske praksis bliver repræsenteret samtidig med, at samlingen bliver styrket i forhold til repræsentation, udtryk og medier. Derfor er direktør Marie Nipper glad for at kunne tilføje tre nye værker af Peter Land og SUPERFLEX, som allerede indgår i museets samling – og et værk af Tabita Rezaire, som er ny i samlingen.

> Download pressemeddelelse
Group Therapy ARKEN - Installation view - Photo by David Stjernholm

Group Therapy ARKEN - Installation view - Photo by David Stjernholm

> Download billede